Welke vervoerder levert mijn Bestelling ?
Uw bestelling kan worden geleverd door verschillende vervoerders, zoals binnen Nederland met PostNL, DPD, UPS, DHL of GLS.
Hoe wordt mijn bestelling verzonden ?
In bijna alle gevallen wordt uw bestelling als pakket verzonden in een extra verstevigende vierkanten koker. Deze pakketten worden doorgaans bezorgd door DPD en/of Post-NL. Bestellingen die door de brievenbus passen (bijvoorbeeld stickers) worden als poststuk ( enveloppe ) verzonden met onze verzendpartner : Post-NL.
Wat zijn de bezorgdagen ?
Bezorgdagen van pakketten zijn van Maandag t/m Zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur. Indien uw bestelling wordt verzonden via Post-NL zijn de bezorgdagen dagelijks van Dinsdag t/m Zaterdag tussen 08:00 en 18:00 uur.
Kan ik mijn producten ook afhalen ?
Het is niet mogelijk om uw bestelling af te halen. Wij werken met geautomatiseerde magazijnen. Deze staan in Nederland en Duitland en hebben geen afhaalbalie. Wij bezorgen binnen Nederland en de rest van Europa op iedere gewenste locatie.
Verzendproces Ultimate Tuning
- Nadat uw bestelling ons magazijn heeft verlaten, ontvangt u een verzendbevesting per e-mail met een Track & Trace code.
- Uw bestelling wordt samen met andere bestellingen door DPD en/of PostNL vanuit onze Nederlandse Magazijn en Duitse Magazijn naar een Nederlands sorteercentrum gebracht.
- Uw bestelling wordt samen met andere bestellingen ingescand, dit gebeurt ongeveer 12 tot 36 uur na het versturen van de verzendbevestiging.
- Na deze scan wordt uw Track & Trace code geactiveerd en kunt u uw bestelling online volgen.
Levering gemist ?
De bezorger van DPD / PostNL biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht u niet aanwezig zijn tijdens de eerste bezorg poging dan wordt de bestelling naar een DPD Punt / PostNL punt gebracht waar u het gedurende 7 dagen (1 week) af kunt halen alvorens het pakket retour wordt gestuurd naar Ultimate Tuning.
Als u bij het plaatsen van uw bestelling al weet dat u niet thuis zult zijn, dan kunt u uw bestelling ook op een ander adres laten afleveren. Meer informatie hierover vindt u hieronder :
Kan ik een alternatief afleveradres opgeven ?
Natuurlijk kunt u uw bestelling ergens anders laten bezorgen! Is uw bestelling niet voor uzelf, of bent u niet op uw eigen adres aanwezig om de levering in ontvangst te nemen? Dan kan u bij ons een ander afleveradres invullen waarop geleverd zal worden. Dit adres kunt u bij “stap 2” van de winkelwagen invullen. Wij passen het verzendetiket aan en zorgen dat het even snel aankomt op het adres wat u gekozen hebt.
Geen verzendbevestiging ontvangen ?
Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van uw e-mailprogramma. Wij adviseren u uw spamfilter instellingen te controleren en zo nodig aan te passen. Mocht u er niet uit komen, neem dan contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder.
Ik heb meerdere producten besteld, worden deze in één keer bezorgd ?
Wanneer u meerdere producten besteld hebt, streven wij ernaar om alles in 1 keer te versturen. De levertijd van de gehele bestelling is in dit geval gelijk aan die van het product met de langste levertijd. Wanneer een product niet op voorraad is, staat dit alvorens bij het product vermeld.
Het is soms ook mogelijk dat er in overleg wordt besloten om het product na te leveren wanneer deze weer op voorraad is.
Hoeveel bedragen de verzendkosten ?
U betaald slechts 1 keer verzendkosten per bestelling, ongeacht het aantal producten. De verzendkosten worden automatisch berekend door onze webshop. U ziet het totaal in uw winkelwagentje nog voordat u definitief de bestelling plaatst.
Waaruit bestaan de verzendkosten ?
Onze verzendkosten zijn niet alleen de kosten voor de porto of het bedrag van de pakketzegel of koerierskosten maar hierin zijn o.a. ook de kosten opgenomen van uw betaalwijze en bankkosten. Kosten die wij moeten maken om uw bestelling klaar te maken, in te pakken het verzendklaar maken en de verplichte 21% BTW over de verzendkosten. Het kan dus zijn dat u meer betaald dan de postzegel op uw enveloppe aan geeft !
In de meeste gevallen zijn de verzendkosten echter niet kosten dekkend en moeten wij meer betalen dan het bedrag dat wij van u ontvangen hebben, hiervoor zullen wij echter geen extra kosten aan u door belasten !
De Track & Trace geeft de status manco aan?
Indien u van ons een email krijgt dat uw bestelling manco is geraakt, of deze status bij uw track & trace gegevens staat betekent dit in de meeste gevallen dat uw pakket vanuit het magazijn naar het sorteercentrum nog niet is aangekomen. In enkele gevallen komt het ook voor dat deze tijdens het vervoer naar uw afleveradres is kwijt geraakt, gestolen of op onverklaarbare wijze is verdwenen.
In een dergelijk geval heeft een vervoerder wettelijk 30 dagen de tijd om een onderzoek te starten naar de verdwijning van uw pakket. Ultimate Tuning vindt echter dat haar klanten niet zo lang moeten wachten op een uitkomst. In de meeste gevallen zal u na twee weken een oplossing aangeboden worden.
Moet er worden getekend voor een levering?
Voor vele bestellingen die worden verzonden, moet u tekenen voor ontvangst. Bij bestellingen die per expresse of extra verzekerd worden verzonden gaat het om waardevolle producten. Daarom betaalt Ultimate Tuning een extra bedrag en verplicht zo de vervoerder om uitsluitend te leveren indien u heeft getekend voor ontvangst. Deze maatregel dient als extra beveiliging voor onze klanten.
Welke garantie's krijg ik voor de levering ?
Wij hebben voor de levering van onze producten gekozen van betrouwbare, (inter)nationale leveranciers, zoals PostNL, UPS en DHL. Desondanks kan het voorkomen dat een levertijd niet wordt gehaald door de leverancier. Het is daarbij niet altijd gelijk duidelijk waar de oorzaak ligt van de late levering en soms is een pakket tijdelijk niet te traceren. Wij proberen altijd de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen of u een alternatief aan te bieden. Omdat wij geen controle hebben over de operationele werkwijze van deze leveranciers kunnen wij hiervoor geen garantie nemen. Wij adviseren u daarom tijdig te bestellen en wat extra ruimte in te bouwen wanneer u een specifiek artikel op een bepaalde datum nodig dient te hebben.